کاربردهای بوش اسپرو چیست؟

پین تثبیت رزوه دار ، بوش اسپرو و سنبه می توانند در صنعت های متفاوتی به کار بروند. پین تثبیت رزوه دار دارای اندازه های متفاوت و کاربرد های متفاوت است که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

پین تثبیت رزوه دار

سبک های پین تثبیت رزوه:

گرد استاندارد (تهویه نشده): سطح صافی داشته باشد. در برنامه های کسنبهدی از طریق سوراخ استفاده می شود. برخی سطح صاف و بدون نخ داخلی ارائه می دهند.

تهویه شده: برای تسکین هوای محبوس شده طراحی شده است. تمام سبک های تهویه شده در کسنبهدهای سوراخ کور استفاده می شود.

دریچه مارپیچی: دارای یک شیار برش از انتها به انتها. رزوه داخلی.

دریچه صاف: دارای یک پخ صاف زمینی در امتداد یک طرف. رزوه داخلی.

جنس:

فولاد آلیاژی در بین انواع فولاد قوی ترین است. استحکام کششی بالایی دارد و مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش، خستگی و سوزش دارد. فولاد کربنی سخت شده بدنه نسبت به فولاد کربنی شکننده تر است و تحت تنش زیاد شکسته نمی شود. فولاد ضد زنگ یک آلیاژ قوی و مقاوم در برابر خوردگی با مقاومت عالی در برابر حرارت است. در کسنبهدهای پر استرس، در فضای باز و خورنده استفاده می شود. نایلون یک ماده سبک وزن و غیر رسانا است که در برابر ضربه، سایش و سایش مقاوم است. برای کسنبهدهای الکتریکی یا جاهایی که خوردگی نگران کننده است ایده آل است.

پین های پین تثبیت رزوه چوبی برای ساختمان مبلمان و کابینت برای تقویت سازه ایده آل هستند. آنها به دو صورت فلوت و مارپیچ ارائه می شوند و برای تعمیرات ساده و نازک کاری سریع موثر هستند.

نکته مهم:

به دلیل طراحی سختی بالای سطح پین، یک پین تثبیت رزوه باید با چکش ساخته شده از مواد نرم تر، به جای چکش زدن یا رانده شدن، در یک سوراخ باز شده فشار داده شود. این کار از شکستن پین و ایجاد آسیب جلوگیری می کند. احتیاط: هنگام نصب پین پین تثبیت رزوه همیشه باید از عینک ایمنی استفاده شود.

بوش اسپرو

بوش اسپرو در دسته قطعاتی است که در تولید قالب های پلاستیک به کار می رود. وظیفه بوش اسپرو انتقال مواد اولیه است. برای اینکه شناخت بهتری از بوش اسپرو و وظیفه ی آن بدست اورید، ابتدا بیایید تا تا اطلاعاتی جامع کسب کنیم. صنعت قالبسازی در دسته صنایعی مهم و اساسی قرار دارد که دیگر صنایع به نحوی مستقیم و یا غیر مستقیم به آن ارتباط دارند. اینجاست که متوجه می شوید که به صنعت قالبسازی، صنعت مادر نیز می گویند.

قالب ها در دو حالت قالب پلاستیک و قالب فلز یا همان قالب سنبه ماتریس هستند. قالب پلاستیک از قطعات مختلفی تشکیل شده است؛ از جمله کفشک قالب ، سنبه، بوش اسپرو و غیره تشکیل شده است. هر یک از این مدل ها از وظیفه ای مخصوص به خود برخوردار می باشند. بوش اسپرو در قالب های پلاستیک از قطعات بسیار اساسی و حیاتی به شمار می رود که وظیفه اصلی آن، تزریق مواد مذاب به درون محفظه های قالب است. وظیفه اصلی بوش اسپرو، محکم نگاه داشتن قالب در مقابل نازل سیلندر می باشد و به این شکل، مواد مذاب از سیلندر جاری شده و به قالب وارد می شوند. بوش اسپرو مواد مذاب را از طریق کانال اصلی اش به بقیه مکان ها ارسال می کند.

سنبه

سنبه یا آربور اجزای ابزاری هستند که برای گرفتن یا بستن مواد در حال ماشین کاری یا سایر اجزای ابزار متحرک استفاده می شوند. برخی از سنبه ها میله های فلزی شکلی هستند که در داخل یا کنار قطعه کار قرار می گیرند تا ماشین کاری شوند. از این خرطومی ها برای خم کردن لوله های اگزوز خودروها و در تولید شیشه مذاب، حلقه های فلزی، میله های رزوه دار و پایه های مبلمان استفاده می شود. سنبه های دیگر گیره هایی هستند که توسط ماشین های تراش برای نگهداری مواد در حین عملیات تراشکاری استفاده می شود.

انواع سنبه

انواع مختلفی از سنبه برای تراش وجود دارد. سنبه های منبسط کننده کمی مخروطی هستند و دارای یک گوه قابل انبساط برای نگه داشتن قطعه کار هستند. در ماشین های تراش نیز از سنبه هایی استفاده می شود که در مرکز قرار می گیرند و با سگ های تراش می چرخند. علاوه بر ماشین تراش، از آربور برای نگه داشتن چرخ های بافینگ، اره های مدور و دیسک های سنباده استفاده می شود. به طور معمول، این سنبه ها از یک استوانه تشکیل شده است که در یک سر آن رزوه می شود. انواع مختلفی از سنبه برای کسنبهدهای تخصصی وجود دارد. به عنوان مثال می توان به سنبه چاک زنده، سنبه حلقه گاو زنده و سنبه حلقه گاو مرده اشاره کرد.

سنبه های چاک زنده برای رول هایی با سوراخ های مرکزی آسیب دیده طراحی شده اند. این آربوردهای با دقت بالا حداکثر استحکام و عمر بسنبهی طولانی را ارائه می دهند. سنبه های حلقه ای گاو نر زنده برای وسط قطعات با قطر زیاد استفاده می شود. آنها دارای مجموعه های بلبرینگ سنگین هستند و در انواع مخروطی هستند. سنبه های گاو نر زنده نیز طول عمر سنبه را فراهم می کنند. آنها حلقه هایی با قطر 5 تا 60 اینچ دارند. سنبه حلقه گاو مرده نیز موجود است. از انواع این سنبه ها می توان به سنبه های 4-مورس مخروطی، 5-مورس مخروطی و سنبه مرده 6-مورس اشاره کرد.

مشخصات محصول سنبه عبارتند از:

  • اندازه سوراخ قطر
  • نوع و سری ابزار
  • اندازه یقه مته
  • طول
  • قطر بدن
  • طول تیغه
  • گردن ماهیگیری
  • وزن
  • مواد

مصالح ساختمانی شامل آلومینیوم، فولاد و مواد کامپوزیت است. سنبه‌های فلزی اغلب حرارت داده می‌شوند و یا با روغن خاموش می‌شوند. اشکال موجود عبارتند از بیضی، مستطیل، مربع، الماس، لوزی، شش گوش و هشت ضلعی. ابعاد آربور، مانند قطر، قطر بدنه و طول، بر حسب اینچ (در) و کسری از اینچ، یا سانتی متر (سانتی متر) و میلی متر (میلی متر) اندازه گیری می شود. به طور مشابه، وزن سنبه ها بر حسب پوند (پوند) و کسری از پوند یا گرم (گرم) و کیلوگرم (کیلوگرم) بیان می شود. از نظر تعمیر و نگهداری، سنبه ها باید به طور دوره ای برای ایجاد رزین یا مواد اضافی بررسی شوند.

برای بررسی بیشتر سنبه و بوش اسپرو، پیشنهاد می کنیم نگاهی به وب سایت formoboresh.com بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید